Gebruik facturatie software, het zal je veel tijd besparen

Een factuur maken. Welk programma gebruik je best (niet)…

Een rekenblad is heel gemakkelijk, dat is waar … Maar …

We zien vaak dat veel kleine ondernemingen heel handig gebruik weten te maken van rekenbladen zoals Excel.  Heel eenvoudig om een factuur te maken, je neemt een oude factuur, kopieert ze, past de gegevens aan, klaar.  Super zou je denken.  Maar… Er zijn heel veel nadelen aan deze manier van werken die je veel tijd zullen kosten.  Want hoe kom je makkelijk te weten hoeveel je reeds gefactureerd hebt naar een klant? Hoe weet je welke facturen betaald zijn en wanneer aanmaningen nodig zijn? Hoe zoek je snel die ene factuur op?  Stel dat je met vaste prijzen werkt voor artikels en je wenst je prijs aan te passen? Dat heeft heel wat voeten in de aarde, niet eenvoudig en er zijn heel veel zaken die je niet mag vergeten.  Excel is super als rekenblad, maar het is zeker geen facturatie software.

Gebruik facturatie software, het zal je veel tijd besparen.

Door gebruik te maken van facturatie software – software die specifiek gemaakt is voor het ondersteunen van je bedrijf – zal je veel tijd sparen.  De voordelen zetten we hieronder even op een rijtje.

 

Klanten beheer

Eerst en vooral zullen alle klanten in een centrale databank verzameld zijn.  Dit heeft tal van voordelen, zo kan je makkelijk alle gegevens van deze klant hergebruiken in nieuwe offertes, werkbonnen, facturen.  Je zal vlot een overzicht kunnen krijgen van alle documenten die je reeds hebt gemaakt voor een klant.  Heb je belangrijke info die je wil bijhouden bvb brieven, contracten, foto’s?  Dan kan je ook deze interne documenten toevoegen aan de klant.  Je centrale klantenbeheer kan je verder gaan gebruiken om acties te ondernemen richting je klanten ( crm acties, mailings … ).

Artikel beheer

Door gebruik te maken van facturatie software zal je tevens in staat zijn een artikel database bij te houden, een centrale plaats van alles wat je verkoopt.  Dit kunnen diensten en producten zijn.  De artikels kan je nu gebruiken in offertes, werkbonnen en facturen.  Zo hoeft je deze niet steeds opnieuw volledig manueel in te geven en kan je heel efficiënt de administratie doen.  Om het beheren van artikels overzichtelijk te houden kan je deze ook koppelen aan een leverancier.  Aanpassingen in artikels zullen overal toegepast worden.

Digitaal factureren

Je bent vanaf nu perfect in staat om volledig over te gaan tot digitale facturatie.  Je maakt je facturen in minutoo en verstuurt ze digitaal vanuit minutoo.  Door middel van een goed klanten- en artikel beheer is de basis hiervoor alvast gelegd.  Je maakt snel een factuur van een goedgekeurde offerte of groepeert werkbonnen tot een factuur.  Je kan facturen ook exporteren naar Excel om er eventuele analyses op te doen.
Verder hoef je geen facturen meer te printen en in een map bij te houden want via de Billit koppeling in minutoo loopt ook dit automatisch naar je boekhouder.

Betalingsopvolging

Na het factureren overzichtelijk en vlot zien welke facturen onbetaald gebleven zijn?  Via facturatie software is het mogelijk om je betalingsopvolging volledig op te volgen in het pakket zelf.  Dit kan door een factuur af te boeken als betaald of via de Billit koppeling, die automatisch de facturen in minutoo betaald zet.  Bij laattijdige betalingen kan je tot 3 herinneringen sturen.  De herinneringen worden overzichtelijk weergeven op het dashboard, zo word je bij het inloggen meteen hieraan herinnerd.  Eens het saldo volledig betaald is, wordt de factuur automatisch als betaald aangeduid.

Waarom minutoo

Er is heel wat software op de markt, waarom zou je dan voor minutoo kiezen?  Minutoo is de perfecte management tool die je kan ondersteunen in je volledige bedrijfsproces. We beschikken over alle modules die een kleine zelfstandige of iemand in bijberoep nodig heeft. Kies de module die bij je past voor een vaste maandelijkse prijs.  Transparant en duidelijk, net als minutoo zelf.

Ja, dit wil ik wel eens proberen ?

Herken je jezelf in de stapel papieren die ontstaan in Excel of Word?  Denk je ook dat het eenvoudiger zou moeten zijn, want het overzicht behouden is niet simpel?  Teveel tijd spenderen aan opzoekwerk en opvolging?  Het kan anders…

Registreer voor een GRATIS proefperiode van 2 weken.  Je kan minutoo onmiddellijk volledig proberen en  vrijblijvend testen.  Overtuig jezelf dat je minutoo wel zou kunnen gebruiken!  Minutoo is eenvoudig en gebruiksvriendelijk maar vooral tijdsbesparend.    Laat minutoo even werken!

Automatiseer wat je kan automatiseren.  Kies minutoo, een gebruiksvriendelijke webtoepassing die het mogelijk maakt om op een eenvoudige manier administratieve taken te verrichten en verlichten!

Een factuur maken facturatie software
  • Automatiseer uw administratie

  • Doe meer in minder tijd

  • Online en altijd bereikbaar

  • Alles in één

  • Gebruiksvriendelijk

  • Veilig